Nu känns det bättre

Efter en rolig helg så känns Parislivet bättre. Jag har fått nya kompisar som jag fick leka med både lördagen och söndagen så ensamheten börjar dra sig tillbaka. Skönt. Igår så var jag och två nyfunna vänner på Musée d'Orsay och såg en massa kända målningar. Första söndagen i varje månad så har de flesta Paris museum gratis inträde så vi tyckte det var ett gyllene tillfälle att vara finkulturella. Efter besöket blev det fika på ett dyrt men tydligen känt café, jättegoa grejer hade dem där.

Idag är det skola igen och lite annat fixande och imorgon då kommer äntligen Ikea med sängen. Är dock lite spänd över hur de ska lyckas få upp den i lägenheten.

Ska snart skriva ihop lite tips till den som tänkt besöka Paris eller rent av flytta hit för jag har under mina två veckor här redan hunnit lärt mig ett och annat om det franska systemet. Men det får bli senare, nu ska jag nog gå och köpa liet croissanter och sen är det lektionsdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback