Väder och vind

Kan återigen konstatera att Paris och Frankrike inte är platsen för mig när det kommer till boendeort. Jag vill ha paraplyet serverat i drinkar inte städigt uppfällt i min hand och det verkar dessvärre vara det som gäller här. Vet inte i hur många veckor det regnat varje dag nu, men skulle gissa på fyra eller fem. Okej det regnar inte hela dagen lång som i Sverige, men det regnar likväl VARJE dag. Och inte är det varmt på samma gång som om du befinner dig i Asien under regnperiod, nej det är kallt och rått. Så kallt att regnet stundvis inte bara byts mot moln eller sol utan också mot hagel och snö. Det är faktiskt fascinerande tycker jag, att det ena minuten kan ösregna, att solen i nästan kan skina som om inget hänt och att du i den tredje ser snöflingor långsamt singla mot marken. Snacka om att vädergudar har beslutsångest sådana stunder.

(Försökte faktiskt posta detta inlägg för flera dagar sen men blogg.se har inte fungerat så det så. Kan säga att idag kom det bara några droppar regn så vem vet kanske är vi på väg mot nåt revolutionerande).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback