Tar med påsen och lämnar skiten

En del saker fransmännen ägnar sig åt är geniala, andra inte så värst. Jag tänker ta med mig hemma den smarta idén att ta med sig egna påsar, modell större och mer hållbara, till matvarubutiken när jag gör mina inköp hemma i Sverige. Kan inte lova att det blir aldrig, men nog ska jag försöka dra mitt står till den förhoppningsvis växande miljöstacken.

En företelse jag lämnar därhän när jag åker hem om en månad är att inte plocka upp hundbajset. Ok, har ingen hund i nuläget att plocka upp efter, men får jag chansen (hm) att plocka upp en hög så ska jag glatt ta den lilla svarta påsen och göra så. Ni kan ALDRIG ana hur mycket utsmetad, nertrampad hudskit jag sett på Paris gator, fy F*n, säger jag bara. Och om man då tänker på att fransmännen dessutom går in med skor (det gör förövrigt nästa alla förutom svenskar) så förstår ni ju hur äckliga dem är. Jaja, inte i övrigt men när det gäller att ta in hundbajs och trampa in det i soffmattan så är de faktiskt inte särskilt fräscha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback