Operation storstädning inledd

Första etappen avklarad, garderoben är rensad (även om jag kanske ska gå igenom den ännu en gång. Måste någongång sluta spara på saker jag inte tänker använda). Nu väntar klädkammaren (som förvarar dammsugare, väskor, träningskläder, lakan etc etc etc) vilken inte kunde vara mer kaosartad och illa planerad. Jag är ju dessutom en vän av ordning så detta gör mig inte glad. I samband med den ska även överskåpet i hallen gås igenom och lådor jag inte öppnat sen jag flyttade in för två och ett halvt år sen ska ses över. Sideboardet i vardagsrummet borde också byta innehåll och delar av det placeras i köksskåpen. Bokhyllan ska gås igenom och snyggas till. Högen eller rättare sagt högarna med papper ska sorteras. Vindsförrådet borde få hyllor så jag kan komma in där utan att lyfta ut saker och klättra över annat (tror inte ens extrasängen som står i vardagsrummet går in längre!). Som ni ser, och jag med till min fasa, så verkar min höst rätt fullspäckad. Sen har vi ju skola och jobb på det. Och det där glammiga partylivet som jag skulle påbörja innan min studenttid är över. Och alla dejter jag önskar bli bjuden på. Och alla uppföljningsdejter jag sen vill fylla min kalender med ;) Jaha ha en trevlig höst så ses vi till nästa sommar, söker ni mig så finns jag någonstans mellan bortskänkningspåse sju och färgglad mapp tjugotre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback