Få do:s många don't:s

Vet man inte vad man ska göra så kan man ju alltid se till att lista ut vad man inte ska göra. Ja, då ger sig ju det andra av sig själv liksom. Och ibland är det lättare att veta vad man inte vill istället för vad man önskar göra/ska ske etc. Just nu vill jag bland annat inte jobba som nyhetsreporter, plugga mer efter denna termin (inte nu heller egentligen men måste nog fullfölja vad jag påbörjat) eller jobba heltid i butik. Vad jag vill är inte lika klappat och klart, inte skuret i fina rutor utan taggiga kanter. Nej det jag vill är luddigt och inbakat i mina tankebanor. Det jag vill finns där men går inte att sätta ord på. Det pockar på min uppmärksamhet men tillåter mig inte att släppa ut det. Trixigt det där. Lite svårt att söka jobb baserat på en molnlik tanke. Men allt går antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback