BH bytt mot trasig väska

Jag byter en cykelpump mot en rostig spik, cykelpump mot en rostig spik, rostig spik mot en cykelpump... BH:n som jag gjorde en efterlysning på här för någon vecka sedan kom idag till sin rätt. Lagom tills att jag skrivit en lapp som jag skulle sätta upp utanför tvättstugan för att be grannarna kolla om de fått med sig min bh till sin underklädeslåda (eller vad de kunde tänkas ha stoppat den), så kom den fram. Jag hade råkat slänga ner den i påsen med skitiga handdukar och lakan som jag ställt i källarförrådet. Jätteglad är jag över att detta har löst sig. Särskilt då jag (som ni som läste efterlysningen kanske minns) har tre par matchande trosor till just denna bh. Och mix to make it match på underkläder är ju  min grej. Men som ni kanske känner igen så är det ju ofta så att you gain some and you lose some. Och idag var inget undantag. Det som hände precis innan BH:n kom till sin rätt var att min nya älskade väska gick sönder. Väskan som jag köpt i Spanien för någon månad sen och som alla tycker är så fin har nu ett trasigt handtag. Irriterande nog så tror jag kanske inte ens att den går att laga, men jag ska ta med den till en väskmakare och fråga för säkerhetsskull. Den är ju så bra och så fin. Och nästan helt ny. Varför ska det behöva vara så här för. Varför kunde jag inte fått både och, jag har ju trots allt faktiskt betalat för båda. Jag anser inte att det vore att gapa efter mycket att vilja ha min väska hel och användbar och min bh i tryggt förvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback