Utbytesstudent i Gävle

Det är lite spännande här. Allt är nytt, människorna, stolarna, datorerna och det lånade lösenordet, maten. Några känner jag igen, dem flesta inte. Här läser nästan alla studenter på samma område, det är inte som i Uppsala där vi är separerade till max (minns knappt när jag såg en teknolog senast). Det är ganska lugnt här, avslappnat. I biblioteket får man prata med varandra och det finns inga skyltar om att mobiltelefoner eller dryck är förbjudet. Det är lite kallt här i biblioteket, precis som jag hade hört, men i utbyte är det ljust och luftigt och det finns mysiga fåtöljer man kan krypa upp i längs dem stora fönstren. Jag blev trött efter maten och det är därför jag leker en stund vid datorn, nu ska jag dock gå tillbaka till mina artiklar i management consulting. Jag ska plugga duktigt som sig bör när man är utbytesstudent i Gävle för en dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback