Pusselbitar

Om livet består av pusselbitar och att finna dem är vägen till att förstå sitt liv, så tror jag att jag hittat ännu en bit i mitt pussel. Igår kväll föll den på plats, biten som berättar varför jag inte trivs med studierna, biten som förklarar varför vissa saker intresserar mig så mycket och andra inte. Det var skönt, det känns befriande. Att förstå sig själv är ett mål för många och varje litet steg närmare det skänker mer och mer balans och harmoni i livet. Alla är inte menade att göra allt, men det finns något alla kan göra. Jag tror mig nu ha förstått sambandet mellan vad jag tycker om att göra och varför. Jag vet nu varför vissa saker intresserar mig och andra inte. Varför vissa universitetskurser väcker stort intresse medan andra kan sovas igenom. Jag vet det, jag förstår och det ger frid. Det löser inte min omedelbara situation med frustration över liv och leverne, men det skapar ett lugn. Och det är en bra bit på vägen mot lycka och tillfredsställelse med vart du befinner dig och är på väg
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback