Mailnostalgi en oktoberkväll

Saker som gamla brev, vykort och inbjudningar hittas oftast sparade i lådor hemma hos folk. Syftet är för de flesta att kunna plocka fram dessa åldrade ting i tid och otid och bli nostalgiska. Med datoråldern och en kommunkation som snarare består av mail och sms så blir minnena i lådan bara färre och färre. Inkorgen på mailen rensas allt eftersom och mobiltelefonen kan inte behålla en bråkdel av alla sms du skulle vilja spara. Kanske tänker du som jag att det är bra att rensa ut det gamla, lägga vissa minnen lite bakom sig och göra plats för det nya.

Det finns dock vissa saker jag sparar. På min huvudmail (har tre adresser) så finns det mappar för skola, jobb, kurser som kommit och kurser som gått. Sen finns det några personer som fått egna mappar. Bästa vännen som flänger världen runt och sen han med dem roliga mailen. Han fick direkt en egen mapp, för mail som får mig att skratta högt i ett kontorslandskap fylt av frågande kollegor måste sparas. Det är inte så att jag går tillbaka och läser dem ofta, men möjligheten om jag skulle vilja finns där. Idag ville jag. Mitt i tankarna om vilken del i pluggandet som skulle göras nu, om tv:n skulle tittas på eller inte så infann sig viljan.

Det blev lite nostalgisk. Lite mysig och ett och annat leende på kvällskvisten. Han är rolig, överraskar mig gång på gång i vad han skriver och lockar verkligen fram skrivandet hos mig. Han är riktigt snygg också, men det framgår ju inte av mailen ;) Kom på att jag skulle blogga om det här eftersom han i ett av mailen pratade om min blogg. Jag undrar om han fortfarande läser, fast tror nog inte han har tid just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback