Grattis du får städa!

Sitter här och funderar på om detta är en vanlig tanke bland unga kvinnor: Om du pluggar duktigt nu så får du lov att städa sen. Om inte så är jag nog ingen vanlig ung kvinna, för det är just så jag tänker för tillfället. På måndag har jag tenta och plugga inför denna är verkligen ett stort BORDE. Det finns ju dock så mycket annat jag hellre gör, såsom leker vid datorn, funderar på annat viktigt som jobb och framtid, eller städar och plockar. Jag tycker om att ha det fint omrking mig och just nu är det inte fint (inte tillräckligt med mina mått mätt i alla fall). Det behövs dammsugas, det behövs plockas, en trådbacksställning ska byggas ihop och pusslas in i garderoben i hallen, det ska diskas etc etc. Är till och med grymt sugen på att avkalka duschen! Jag brukar rättfärdiga mitt städande på olämliga tider, dvs pluggtider, med att jag studerar bättre när det är ordning och reda, men vet inte om det är helt sant. Skulle snarare tro att jag städar hellre än plugga and that's it. Senaste dagarna har jag dock bestämt mig för att avstå från rengöringen och tvinga mig själv att låta allt vara, men nu börjar helgen komma och jag funderar på att lyxa till lite. Jag menar några tag med dammsugaren och disktrasan kan väl inte ta så lång tid :) Undrar om jag ska passa på att byta överdrag på soffan också och göra höst, kommer ju ändå ha lika fullt upp ända in i november och kan väl inte avstå från allt hemmapiffande tills dess. Inredning är mitt kall och sådana ska man lyssna på ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback