Funderar på att göra en Schulman

Alex Schulman har slutat blogga. Karolina Lassbo har slutat blogga. Nu överväger även jag att sluta upp med detta. I mitt fall beror det varken på att bloggen blivit mitt liv (Schulman) eller att en ny karriär kommit i min väg (Lassbo). För mig så är det en kombination av pressen om att jag ska skriva något intressant, roligt och tänkvärt och att detta i nuläget ska skrivas för några lätt räknade personer. Besöksantalet på denna blogg är i mina ögon skrämmande lågt. Innan jag började blogga så skrev jag krönikor och jag tror att det är dit jag ska gå tillbaka. I krönikorna kan jag både vara rolig, intressant och tänkvärd eftersom krönikorna skrivs för att det finns något att säga inte tvärtom. Skrev för några veckor sedan en krönika om självkänsla som snart ska läggas ut på uppsala.com och uppsalavimmel.se och tanken är att jag sen ska fortsätta skriva krönikor där. Så tror att jag åtminstone för tillfället sparar den inspiration jag får till framtida krönikor och tänker över om det här med bloggandet verkligen är värt att hålla på med. Om någon skulle motsätta sig mitt troliga beslut så varsågod att säg till, men med tanke på hur få ni läsare är så väntar jag mig varken läsarstorm eller protestlistor.


Kommentarer
Postat av: Mia

Hej Lollo
Ja, jag vet inte vad jag ska säga, mer än hej och att jag kikar in här emellanåt och tycker det är roligt att läsa det du skriver. Men jag förstår mycket väl vad du menar. Jag brukar skriva ibland på en blogg som jag delar med 7 andra. Det gör att vi har fler läsare (vi läser ju vrandras inlägg också..) och man känner inte lika stor press.
Fortsätt skriv i någon form bara :-)
Kram kram Mia

2007-10-04 @ 11:42:45
Postat av: nöff

skriv du krönikor istället.

2007-10-17 @ 09:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback