Vänd det negativa till något positivt

Att tänka positivt kan ibland kännas som den största klyschan av dem alla, för om saker nu är negativa hur i helskotta ska man kunna få dem positiva genom att bara tänka annorlunda. Sanningen är dock att man i många lägen faktiskt kan göra just detta, vända en motgång till en tillgång. Det som fick mig att tänka i dessa banor just idag är att jag arbetar inom en organisation som genomgår en massiv förändring just nu, vilket medför en hel del problem. Cheferna hyllar förändringen medan många av medarbetarna om de kunde skulle motsätta sig den, något som resulterar i att folk mår dåligt och säger upp sig. Jag tror knappast att jag genom mitt tänkande kan ändra min bild av att detta är något negativt och att jag helst skulle se att vi slapp genomgå denna omorganisation. Däremot tror jag att jag kan se det som en tillgång i mitt framtida liv att jag fått uppleva detta. Jag har tankar på att arbeta med organisationsfrågor och tycker i vilket fall som helst att området organisationbeteende är väldigt intressant, därför borde den här upplevelsen kunna tillföra något i mitt framtida liv i organisationsvärlden. Så även om jag kommer sörja det som nu sker så ska jag ändå försöka se det ljusa med att jag får uppleva det här.

Kommentarer
Postat av: Elin

Positivt tänkt! Och sant. Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback