Idag är början på resten av mitt liv

Jaha, om så är fallet så måste det innebära att igår var slutet på mitt tidigare liv. Slutet på allt som varit, sista kapitlet i en halvspännande bok. Och om jag nu är inne på de första sidorna på den nya romanen också kallad "Mitt liv" så är det just nu, på dessa sidor, som jag fångar eller förlorar mina läsare. Detta är sanningens minut, tid att bära eller att brista. Det känns som att det nu är dags att bekänna färg, är jag en person som:

* Säger att jag ska börja träna mer ordentligt, men aldrig gör det.
* Låter mig behandlas dåligt av andra för att jag är rädd att jag annars ska förlora något.
* Pratar om att byta jobb, men är för bekväm för att verkligen göra det.
* Deklarerar att studierna minsann ska skötas bättre framöver, men ändå börjar plugga dagarna före tentan.
* Lovar att jag ska höra av mig till gamla vänner men aldrig kommer mig för.

Listan med påståenden skulle kunna göras lång, men jag lämnar den där den är nu. Fylld av ett antal kärnpunkter, saker jag säger att jag ska ändra på eller uppnå. Saker som ska ske när mitt nya liv börjar. Livet efter tentorna, livet mellan vår och sommar. Livet från och med idag.


Kommentarer
Postat av: Elin

Va fint skrivet! Man borde se sitt liv som en bok, med en sida för varje dag. Då inser man vilka möjligheter man faktiskt har att förändra framtiden och kanske elda upp tråkiga sidor som man redan skrivit!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback