Att göra det man måste är att göra det man vill

Japp det är lite min nya filosofi. Jag behöver inte göra en massa saker jag inte har lust till bara för att andra anser att det är saker jag borde göra. Jag är inte längre barnet som föräldrarna kan skälla på när hon inte vill äta upp sin mat, gå och lägga sig eller göra sina läxor. Det finns fortfarande föräldrar men barnet har antagit en ny position, en där hon är den starke, den som själv bestämmer. Visst finns det en del saker som jag fortfarande känner att jag "måste" göra trots att jag inte vill, antingen för andras skull eller för mitt eget bästa, men de blir bara färre och färre. Vill jag inte gå på min danslektion just idag för att det inte känns lika roligt som vanligt då kan jag låta bli. Visst det innebär utebliven träning och en viss ekonomisk förlust, kanske ett dåligt samvete, men det är okej. Jag bestämmer själv och jag vill göra saker för att de gör mig glad inte för att jag måste. Jag känner mig lättad över denna nya inställning till livets åtaganden, den känns sund. Visst jag kanske kommer att klanta mig en del gällande träning och skola (vissa saker framstår inte alltid som så roliga), men jag kommer förhoppningsvis hinna med att njuta av livet lite extra. Ta vara på tiden, tro mig en dag kommer den te sig knapp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback