Vågar du, vågar jag

Jag har blivit konservativ på gamla dar. Jag säger saker som "Det var bättre förut när det var en jury som röstade" eller "Det är trevligt när dem sjunger på svenska". Bara tanken på detta gör att jag ler åt mig själv. Gammal är verkligen inte äldst. Och det är aldrig för sent att ändra sig.

Jag tillhörde nog dem som för några år sen tyckte det var ett lyft när artisterna i Melodifestivalen fick sjunga på engelska, och när svenska artister som väljer engelska som språk också får vara med på Svensktoppen. Detta har inte ändrats, så tycker jag fortfarande. Skillnaden är dock den att jag mer och mer uppskattar den "svenska" musiken och tycker att det är roligast om låtarna i Melodifestivalen är klassiska schlagerlåtar på svenska. Däremot om en sådan låt vinner vår uttagning så sällar jag mig snabbt till gruppen som förespråkar en engelskt text i Helsingfors. Ska vi vinna så är det nog ett måste i år.

Min favorit i årets Melodikamp är Sanna Nielsens Vågar du, vågar jag. En härlig schlager med årets snyggaste tonartshöjning. Go, go Sanna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback