Vad är det för dag i dag?

Det var frågan jag fick när min bror ringde mig för ett par timmar sedan. Stolt, men med viss osäkerhet svarade jag - St Patricks day, och fick ett rungande JA till svars. Min bror insisterade därefter på att jag skulle inta en grön pub idag (som han redan gjort), men jag hänvisade till att pluggandet jag skjutit upp igår nog borde tas tag i. Han svarade med att det kunde jag väl göra imorgon, men då är det ju bandyfinalen i Uppsala och då är det lite tradition för mig och mina föräldrar att gå dit och dricka öl i öltältet innan. Sen när de andra går på finalen så går vi hem och möjligtvis ser det hela på tv. Vadå, dricka öl i öltält är kul. Jag skulle gärna fira St Patrick, men eftersom jag inte vet någon som kan följa med och hänga på en irländsk pub ikväll så blir det nog hemmakväll för mig, med eller utan plugg. Ölen har däremot redan åkt fram, tyvärr var den holländsk och inte irländsk, men men. Till det fick det bli egengjorda vitlöksbröd (borde kunna finnas på en pubmeny), för Shepherd's pie kändes lite som overkill.


Merry St Patricks day to you mate!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback