Sluta limma med FEL lim!

Grr, finns det något som upprör en estetisk person som mig så är det limrester på glasföremål. Mest irriterande av allt är att det inte skulle behöva bli några sådana eftersom det finns lim till prislappar (eller lappar med tillverkarens namn för den delen) som har en annan gummering. Använder man denna typ av lappar så är de inte alls svåra att ta av  utan att det lämnas fula märken som inte försvinner ens efter dagar av blötläggning, lösande med diskmedel och gnidande med trasa. Har just nu konstaterat att trots att jag gjort allt jag nyss nämnde (som tidigare har fungerat på svåra limrester) så envisas mina ljuslyktor från Mio med att vara lika fult kletiga som innan. På två ställen på varje lykta till råga på allt. Nu är utvägen ingen annan än att köpa speciellt medel för limborttagning, men det gör mig arg att det ska vara nödvändigt. Hallå Mio (med flera)! Jobbar ni inte med design? Tror knappast den som designade lyktorna hade tänkt sig två limfläckar på varje. Hm, kanske för kul skull ska ta med mig lyktorna till Mio och be att dem tar bort fläckarna, om tillräckligt många gjorde det så kanske de skulle tänka till. Och till er som undar, ja jag hyser visst agg mot Mio eftersom jag haft rysliga problem med dem när det gällt möbler jag handlat.

Kommentarer
Postat av: Blue

Ja visst är det irriterande som sjutton.

Postat av: Elin

Hej där! Nej jag har tagit en liten paus från bloggandet, sitter inte vid datorn så mycket nu för tiden. Får se när jag återupptar skrivandet:) Ha det gott så ses vi väl snart!

2007-03-19 @ 11:16:45
URL: http://blajj.blogg.se
Postat av: Johanna

Testa med T-röd!!

2007-03-22 @ 09:48:24
URL: http://rixpucko.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback