Schlager jag älskar dig.

Det har inte sagts på länge. Och det bör sägas ofta. Jag kommer inte alltid ihåg varför, men så plötsligt så påminns jag och känslan är där, lika stark som alltid. Igår var en sådan påminnelsedag, imorse likaså. Till toner av Kempe och Ljunggren så stod det hela klart. Schlager... jag älskar dig.

Känslorna bara spritter i kroppen, benen vill inte stå still och ögonen har svårt att inte tindra och le. Ett intro från Måns Zelmerlöw, en tonartshöjning från Sanna Nielsen och takt-stamp från Nanne Grönvall och lyckan var gjord. Framöver kommer det bli mycket slager för min del, för vad är bättre än musik som gör dig lycklig redan efter första takten. Just nu poppar jag Magnus Carlssons härliga 80-talsdiscolåt i sann Bosson-stil - Live forever. Jag är det någon musikgenre som kan vara vägen till ett evigt liv så är det kanske schlager... och om inte så dör vi kanske i alla fall dansandes.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Schlager är så glatt underbart att hela kroppen ler. Vilken underbar lördag det blir nästa vecka! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback