Jobba lugnt...

eller simma lugnt som de skulle ha sagt i fablernas värld. Enligt mina källor så har vi bara ett liv och något av det hemskast tänkbara vi kan göra mot oss själva måste ju vara att arbeta bort det. Nu menar jag inte främst att ägna det mesta av sin levnandstid åt sitt jobb, för det behöver inte nödvändigtvis vara dåligt, det beror ju på vilket jobb du har. Det jag främst syftar på är människor som arbetar sig till sjukdom. Som en dag kollapsar, "går in i väggen". Det läskiga med just att gå in i väggen, att bli utbränd, är att det ofta drabbar folk som har kul på jobbet. Det går alltså därför inte att tro att du inte är i riskzonen för att arbeta dig sjuk bara för att du har ett roligt arbete som du trivs med.

Många tjejer (så klart även en hel del killar) lider av att de är överambitiösa och därför alltid vill göra allt så bra, vara alla till lags och prestera utmärkt på alla plan. Jag har själv varit sådan, men tror mig i alla fall har bättrat mig. Till er som känner att ni är överambitiösa eller riskerar att bli det, har jag ett bra boktips. Diagnos: Duktig av Tinnie Ernsjöö Rappe och Jenny Sjögren, är boken för er. Läs och lär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback