Midsommarångest

Midsommar är som nyår, omringat av ångest. Innan är det planeringen över hur, var och med vem man ska fira. Efter är det antingen ångest som ett resultat av för kraftigt alkoholintag eller att det roliga nu är över (alternativt det tråkiga om man valde fel sällskap, plats, sysselsättning). I år har jag fem alternativa idéer på vad jag vill göra på fredag och den mest lockande, att ta en weekendresa till London och strunta i allt, är troligtvis även den mest osannolika att slå in. Annars finns att välja på firande med familj eller olika vänskapskonstallationer. Det kan verka vara ett lyxprobelm det här med att ha så många alternativ, men det ger även upphov till en hel del beslutsångest. Speciellt när man egentligen inte är speciellt sugen på att göra något av dem. Eller självklart vill jag fira både med min familj och med mina vänner (inget ont om någon), men eftersom det i år inte finns ett enda solklart alternativ så känns varje val som ett bortväljande av de andra. Det handlar alltså mer om vad jag missar när jag väljer bort än vad jag vinner när jag väljer.

Någon som har några bra förslag på hur jag bör resonera i mitt väljande eller som känner igen sig i detta problem?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback