Naglar - att måla eller att inte måla?

Japp, vad tycker killar egentligen om tjejer och nagellack? (Okej jag vet redan att svaret är att smaken är som baken, och att det inte finns ett enskilt svar på vad killar gillar, men ändå.) Hur ska man veta om det är jackpot att satsa på det röda lacket till helgens fester eller om det är naturlig glans som är det säkra kortet? När jag gick på mellan- eller högstadiet så var det populärt med blått och lila nagellack (något jag självklart hade). Minns dock att jag i något nummer av Frida eller Veckorevyn lästa att killar inte gillar blått nagellack, (om de inte är ytterst trendig tro jag det stod och i ärlighetens namn hur ofta klassar man killen man gillar som det ). Detta lilla citat har etsat sig fast i min hjärna alla dessa år och varje gång det åter blivit modernt med blå naglar så har jag låtit bli just på grund av detta. Jag har även valt bort ovanliga nagelfärger som grönt och starkt lila. Så frågan är ligger det någon sanning i detta påstående?

När det gäller rött nagellack så har jag fått både bu och bä från killar i min närhet. Den ena reagerade när jag skickade honom ett kort på mig med att säga fint men gillar INTE dem röda naglarna. Han ville ha helt omålat (no way med mig sa jag, åtminstone genomskinligt för glansen ska det va). En annan sa när han fick se ett kort där mina röda naglar vad med: Love the nails. Så nu står jag inför problemet att jag måste försöka lista ut om killen jag ska impa på är en som gillar vampigt rött eller porrig fransk manikyr (änglalikt rosa, eller sommarfräscht aprikos). Och hur ser man det? Ni som har några tips att komma med i ämnet eller bara en intressant infallsvinkel, varsågoda.

Kommentarer
Postat av: Sofia

man ska helt enkelt strunta i vad andra tycker å måla dit det man själv tycker är snyggt. för man gör sig snygg för sig själv, inte för ngn annan. själv älskar jag väligt röda naglar när tillfället är rätt, typ partaj eller kalas.

Postat av: Magnus

lila-svart är det som gäller har jag hört ;D

2007-07-24 @ 21:16:23
URL: http://magnusskoglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback