Kräfttider redan nu?

Jag har bränt mig. Jag ser ut som att jag beblandat mig med en kokt kräfta under helgen. Visst inget nytt under solen med det, har väl hänt att man bränt sig förut, men jag brukar faktiskt inte skifta i rött dagen efter solandet. Jag blir väl som många andra ibland lite röd när jag slarvat med solkrämen, men denna gång sitter rubinfärgen i och ackompanjeras även av en svidande och hettande känsla. Kul? No. För att göra det hela lite extra markant så blev jag varken brun eller bränd på halsen eller i ansiktet (näsan undantagen - den har lånats av en clown). Jag måste alltså smörja in dem delarna med brun utan sol för att inte se helknäpp ut. Hur kan det komma sig att man plötsligt slutar få färg på hals och ansikte och att det skett efter en rak linje, som om jag haft en rundhalsad tröja på mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback