Klimax efterföljs av antiklimax

Varför ska det vara så att man när man haft en riktigt bra dag/kväll/natt/tid och kanske haft turen att träffa klimax på ett eller annat sätt, så fort det är över ska drabbas av en deppighet som inte kan liknas vid annat än ett antiklimax. Vad gör att bra ska följas av dåligt, glädje av sorg. Jag har kollat runt lite och vet att det inte är jag allena som känner så här och därför undrar jag, varför kan man inte bara hålla kvar i den lycka man nyss kände och skippa känslan av att det är slut på det roliga? Jag har haft en toppenhelg i Gävle de senaste dagarna och nu skulle jag bara vilja njuta av dem sköna minnena jag fått med mig hem, men istället känner jag mig nere. Jag undrar när det blir så här kul igen och mitt vardagliga liv känns mer grått än vanligt. Jag tror att jag behöver lite mer grejer att glädja mig åt i vardagen för att inte få sånt glädjevakuum varje gång jag haft riktigt kul. Tips på småsaker som bringar glädje i vardagen åt detta håll tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback