Ingmar Bergman är död

Han somnade imorsen in i sitt hus på Fårö, 89 år gammal. En legend har gått ur tiden. Och jag vet inget om honom. Har inte sett en enda film, visste inte att han föddes i Uppsala eller att flera av filmerna utspelade sig här. Nu ska jag knåpa ihop ett inslag om Ingmar Bergmans koppling till Uppsala och det känns lite pinsamt att till bara för någon timme sedan ha varit helt ovetande om dessa kopplingar. Försöker tänka på att det nog finns en massa saker jag vet mycket om som mina Ingmar-kännare till kollegor inte vet ett skvatt om. Kan i alla fall hoppas.

Kommentarer
Postat av: Micke

Det är nog många som inte vet kopplingar när det gäller sånt, inget o skämmas för!!
ha de gött

Postat av: Magnus

Jag kan som kuriosa nämna att jag spelade "Döden" från
"Sjunde inseglet" på engelska när jag gick på folkhögskola! =)

2007-08-01 @ 21:58:31
URL: http://magnusskoglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback