The Burkini

I Australien är det varmt. Där vill man sola och bada och spendera mängder av tid på stranden. Alla vill det. Även dem som av religiösa skäl inte vill (jag säger vill för jag anser att religion är valfritt) klä sig i bikini eller badräkt. Men med burka eller slöja är det svårt att bada eller surfa. Så för tre års sen kom en lösning. En australiensisk kvinna uppfann det som kommit att kallas The Burkini. Denna klädnad gör det möjligt för alla kvinnor att bada. Burkinin ser ut som en variant på en grodmansdräkt. Den består av ett par långa, tajta byxor och en långärmad klänning som inte är fullt så tajt (meningen är väl att inte framhäva rumpa och bröst) och täcker huvudet och håret. Om denna badklädesel kommer synas på svenska stränder inom kort återstår att se.

Kommentarer
Postat av: Robin

enjoy the burkini!

http://www.liveleak.com/view?i=e35482f135

2007-01-17 @ 06:34:20
Postat av: Diana

Hejsan jag heter diana. Jag är en muslim tjej som bor i stockholm. Och jag älskar att simma med får inte bära vanliga badräkter. Jag undrar verkligen var man kan hitta en burkini. Jag vill köpa en så genom nätet eller var det finns att köpa somn är möjligt.

Jag tackar i förväg om du kan svara på mig fråga.
Diana

2007-02-05 @ 12:18:14
Postat av: saida

Hello!! Detta är fantastiskt. Jag Älskar att bada, men kan inte, för att jag inte vill ha på mig den vanliga baddräkten som finns. Detta är nog den bästa upptäckten i dag!

2007-02-11 @ 13:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback