Spice girls fulltaliga

Förkväll-kvartetten har fått tillskott. Eller för att använda den nya medlemens egen liknelse, Spice girls har fått en ny medlem. Den nya kryddheta tjejen är journalisten Alexandra Pascalidou. Ett ganska tungt och seriöst namn enligt mig. En tjej med skinn på näsan och en meriterande bakgrund inom tv. Ska bli intressant att se hur hon tar sig ut i detta sammanhang.

Jag måste säga att programmet Förkväll faktiskt överträffat mina förväntningar (okej de var väldigt låga, men ändå), och att Carolina Gynning överraskat. Jag tillhör en av dem som var grymt skeptisk till att Big Brother-tjejen Gynning skulle bli programledare på TV4. Jag tillhör dem som rasade med mina kollegor över detta val. Vad håller de på med på TV4:s huvudkontor tänkte vi. Hur ska det här sluta och hur ska det gå för våra lokala nyheter som ska klämmas in i samma ram som denna produktion? För egen del kan jag säga att jag inte rasar längre och tittarsiffrorna har visat på att jag nog gör rätt i det. Carolina Gynning har överraskat mig på så sätt att hon visat sig vara mycket mer än stora bröst i ett för litet hus med för många boende. Hon har överraskat mig genom att inte vara den av programledarna som orsakt störst irritation i  mitt sinne (de gånger irritation nu uppstått). Om det sista beror på henne eller på att de andra kanske inte helt levt upp till den bild jag hade av dem är dock oklart.

Hur Pascalidou platsar och tar sig ut återstår nu att se. Vilken roll kommer hon ta? Och vilken roll kommer de andra låta henne ta? Fyra elefanter som ska bli fem myror är en förändring som inte nödvändigtvis går att genomföra smärtfritt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback