Rä(c)ker osten?

Är det normalt att en ensamstående, 22 årig tjej har FEM tuber räkost i sitt kylskåp? Inte? Då kan vi konstatera att jag inte är helt normal.

Öppnade nyss kylskåpsdörren för att ta fram lite pålägg och göra mackor och gjorde då denna upptäkt. En av tuberna inhandlades för bara ett par timmar sedan, men dem andra har smugit sig dit (utan att jag märkt det) under en längre tid. Jag tror att det beror på att metalltuber av det där slaget aldrig riktigt tar slut , men samtidigt är de så pass tomma att jag resonerar att det kanske är lika bra att handla hem en ny. Sen när det är dags att ha lite av den mjuka ost på mackan så ser den fulla tuben mycket mer lockande ut och tas därför alltid i första hand. Och då kan det bli så här. Fem tuber på en liten tjej. Jag såg dock till att göra ett genomtänkt val av tub denna kväll och har nu lyckats minska ner beståndet till fyra igen. Fast undrar om den var helt tom ändå...ja det får jag nog aldrig veta. För lagt skräp ligger, som jag ska börja säga.

En konstig sak med mig och räkost är att jag tycker det är äckligt när jag får med räkor på mackan. Under en period åt jag knapp av denna mjukost eftersom jag fick för mig att Kavli börjat blanda i mer räkor än tidigare. Väldigt konstigt att jag känner så här för jag tycker om räkor. Och i räkost är de en ganska nödvändig ingrediens. Men den dag de gör räkost utan räkbitar (som apelsinjuice utan fruktkött) så är jag den förste att prova produkten.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Rolig läsning. Tack så mycket! Jag har väl inga mängder tuber i kylskåpet. Däremot är jag manisk när det gäller bäst-före. Jag kan inte dricka mjölk som har gått ut. Det går bara inte. Sorgligt.

Postat av: Louise

Hej Robin, kul att du tyckte det var kul läsning. Framförallt att du talade om att du tyckte det, vi är allt för dåliga på sånt. Ett tips gällande ditt mjölkproblem, byt ut mjölkprodukterna mot laktosfria alternativ. Dessa har en enorm hållbarhet och här måste man lära sig att gå emot datumstämpeln och faktiskt provsmaka /lukta på produkterna. Grädden håller sig till exempel i flera veckor trots öppnad förpackning och passerat datum. Rädslor är till för att övervinnas.

2007-01-18 @ 11:13:59
URL: http://tidholmstankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback