Nu svajar det betänkligt

Hela mitt hus är i skakning just nu. Kan inte låta bli att fundera på var på Richterskalan det skulle hamna, om det är så här det känns när det är jordskalv och i så fall om jag borde börja oroa mig. Jag vet så klart att det just nu inte är ett skrik från underjorden som får golven jag går på att darra (det är männen som meckar med vägen utanför), men ändå. Är det verkligen en helt sund reaktion att bara sitta här och konstatera att nu skakar det visst så fönstrena skallrar och ljuslyktan på golvet kör en vild rumba. Var är min flight or fight instinkt? En sak är i alla fall säker, jag ska ta mig en extra titt på väggar och tak senare och se att inga oväntade sprickor kommit på besök.

Kommentarer
Postat av: ida

Tror nog att det var grannen som släppte sig ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback