Någon lever i mitt huvud

Jag har en inneboende. Någon som ständigt är vaken i mitt huvud. Denna någon bryr sig inte om att jag vill sova eller behöver plugga till tentan imorgon. Nej denna någon kör bara på. Här ska skrivas, här ska snackas, kretativiteten flödar. När jag skulle sova i natt var det febril aktivitet där uppe. Bland annat så skrevs redan då delar av detta blogginlägg. Lägg på det skrivandet av en hel del andra inlägg, samt samtal och diskussioner den här figuren i huvudet planerar att jag någon dag ska ha. Ju mer jag tänkte på det desto mer skänkte jag skribenten och pratkvarnen i mig energi och drivkraft.

Det var inte bara vid gårdagens sänggående som aktiviteten var så här stor, nej numera är jag nästan alltid "i skrivande stund". Undrar när det kommer börja kännas som att jag upprepar mig här på bloggen för att alla inlägg redan skrivits, åtminstone en gång, i mitt huvud. Jag undrar även om detta är ett normalt beteende? Ska det vara så här? Jag försöker att avlasta huvudet lite genom att skriva ner på papper dem idéer på krönikor eller blogginlägg jag får. Men trots att jag sprutat upplägg ur mig innan jag släckte sänglampan igår så ville skribenten där uppe allt annat än sova. Vi får väl se hur det blir inatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback