Min väg mot kunskap

Fick just känslan av att jag kanske hycklar lite med min rubrik på detta inlägg och vad jag nu tänkt säga. Jag tänker säga att jag fortsatt min igår påbörjade väg mot ökade kunskap om vad som händer utanför den glasbubbla jag kallar mitt liv. Det var i och för sig ingen lögn i det, men med tanke på att jag har en tentamen i verksamhetsstyrning i morgon som jag kanske inte pluggar optimalt till så verkar viss kunskap vara undantaget min nyfunna väg.

Hur som helst så har jag idag inte bara besökt Aftonbladet och Expressen på webben utan även Dagens Nyheter. Det senare känns som att det skulle kunna göras till en daglig vana. Funderade först på att tacka ja till det förmånliga erbjudandet jag fick om premuration på senast nämnda tidning, men med vetskapen om att jag då kommer att väckas av tidningsbudet innan klockan fem varje morgon känner jag mig tveksam.

På DN.se hittade jag förutom dagens nyheter (oj vad fyndigt skrivet) en krönika som jag gillade. Den handlade om att dejta över blockgränserna. En mycket intressant fråga faktiskt. To do or not to do, that is the question. Mitt svar blir att det kan nog fungera bra, men jag tror att det medför en del onödiga problem. Jag menar livet är ju fyllt av en hel del nödvändiga problem redan som det är. Med det inte sagt att man ska låta bli att dejta någon för att den röstar på ett parti från den andra sidan. Istället kan man väl skatta sig lycklig om man hittar någon som tillhör samma block och hålla tummarna för att man har mer gemensamt att bygga ett förhållande på.

I mitt eget fall kan jag se en ganska komisk effekt som ett dejtande med någon från den andra kanten skulle kunna ha. Jag skulle med största sannolikhet bli mer extrem och benhård i mina åsikter än vad jag egentligen är. Det har nämligen visat sig att då jag umgås med dem som är höger så blir jag mer vänster än vanligt, och när jag umgås med dem som är vänster så håller jag hårt på de högra åsikterna. Detta skulle kunna vara ett tecken på att jag antingen är ganska i mitten, inte vet vad jag tycker och bara vill starta en konflikt eller att jag faktiskt kan sätta mig in i båda sidors argument och ser en stor poäng i att jobba för den sidan som är underrepresenterad  i diskussionen.

För er som vill läsa krönikan om dejting över blockgränserna så bifogar jag länken här:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2622&a=606157 och hoppas att den ska fungera.

Kommentarer
Postat av: Mimi

Jag var bara tvungen att fråga, vad är det du gjort som är så hemskt att K Lassbo kan känna sig lugn med sin story om brudgummen, vågar du dela med dig? ;)

Postat av: Louise

Hej Mimi, tänkte det var lika bra att svara på din fråga här uti fall fler blir nyfikna efter ditt inlägg. Kan dock säga att det inte finns något att avslöja. Du har missförstått mitt inlägg på Karolina Lassbos blogg. Jag var precis in och tittade för att se att det inte var jag som skrivit fel, men nej du läste bara tokigt. Det jag sa var att de synder jag grämer mig över framstår som småpotatis i jämförelse med hennes jättesynd. Inte tvärtom. Huh, tur det. Hade kännts jobbigt annars.

2007-01-16 @ 15:02:42
URL: http://tidholmstankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback