Knäppgök och Våghals

Tänkte tipsa om två mycket roliga stämningshöjare. Perfekta för festen eller för att lätta upp en kväll hemma själv. Sakerna heter Knäppgök och Våghals och är väl en form av spel. Det ena, Knäppgök, går ut på att man tar kort med instruktioner för mer eller mindre konstiga saker som man ska göra. Jag har tyvärr inte korten här just nu så tar ett exempel ur minnet och hoppas jag får det rätt. På kortet kan det stå:

Så fort någon pratar med dig så ska du blåsa upp kinderna. Om någon påpekar att du gör det så ska du suga in kinderna.

Jag lovar att just den uppgiften är så kul att jag nästan gråter av skratt. Det andra spelet heter Våghals och är en modern version av klassikern Sanning eller Konsekvens. Grejen här är att sanningarna är av ett mer utmanande och pinsamt slag och konsekvenserna är både roligare och elakare. Exempel på sanning är:

På vilka av följande platser har du onanerat? 1. I bilen, 2, I skolan, 3. På jobbet, 4. I en djuraffär

Exempel på konsekvens är:

Skicka ett sms till två personer av det motsatta könet med följande text: "Jag önskar vi vore mer än vänner..." Ringer personerna upp dig får du ej svara.

Skulle väl säga att Våghals är mer ett spel du kör med kompisgänget eller kollegorna (om du inte har väldigt bra kontakt med din familj), medan Knäppgök funkar i alla sammanhang.

Produkterna finns på Designtorget (åtminstone Våghals, Knäppgök är jag osäker på för tillfället) och mer information om dem och de roliga killarna som ligger bakom dem finns på www.abracadabra.se.

Kommentarer
Postat av: Fredrik Knäppgök

Hej där! Tack för att du tipsar om våra produkter!
Kan meddela att en ny version av Knäppgök kommer ut nästa vecka. Nya uppgifter och nytt utseende! Knäppgök säljs på Designtorget bland annat men har varit slut sedan efter jul! =)
/Fredrik


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback