"Jag vet jag kan fixa vem jag vill"

Japp så sjunger hon denna väna, men ändå så starka Veronica Maggio. Kan inte låta bli att tänka att jag skulle vilja kontra med textraden "jag vet jag kan inte fixa nån jag vill, aldrig nöjd han blir aldrig nöjd..", inte för att man kommer någonstans i livet med den inställningen, men jag kan då inte påstå att jag har problem med att jag aldrig blir nöjd. Nej ibland undrar man i efterhand hur man kan acceptera så mycket dumheter från andra.

Veronica Maggio var imorse på besök i TV4 Nyhetsmorgon GävleDalarna Upplands studio, där hon intervjuades och sedan sjöng ihop med sin gitarrist Adam. Låten var hennes senaste singel Havanna Mamma, en låt som gav mig gåshud vid första lyssningen. Den är lite stillsammare än hennes tidigare singlar "Dumpa mig" och "Nöjd" och passar perfekt att börja morgonen med.

Veronica var lika mjuk och vän (kommer inte på ett bättre ord) som jag hade tänkt mig. Men hon hade samtidigt en rejäl styrka och pondus. Hon kändes inte som en rädd liten kattunge, utan mer som en fullvuxen katthona som är lugn och varm, men full med klös. Töntig jämförelse kanske, men, men. För er som inte såg hennes framträdande så rekommenderar jag en titt på det via TV4:s webbtv.

Adressen är
www.tv4.se/uppland. Välj sedan "Se våra sändningar" och därefter Nyhetsmorgon 16 januari del 1 för intervjun med Veronica Maggio och del 2 för att se hennes framträdande. Jag testar att klistra in länkar nedan så får vi se om de fungerar.

Del 1: http://tv4.se/visa/klipp/?klipp=94992
Del 2: http://tv4.se/visa/klipp/?klipp=95005

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback