Gillar Kurt Olsson lap dance?

Jag missade det. Vem åkte nu ur Let´s dance? Jag var så fokuserad på mitt surfande vid datorn att jag missade vilket par som fick lämna tv:s strålkastarljus iklädda tårar, alternativt falska leenden. Jag som ville kunna säga fel par åkte ut. Fast det kan jag säkert ändå. Jag har svårt att tro att tittarna inte lyckades hålla kvar Lasse "Peppe 2" Brandeby i programmet. Eller har jag fel kanske? Ska snart söka mig in på TV4:s hemsida och kolla.

Utifall han nu blev hemröstad så säger jag...äntligen. Inte till att vi blev av med vår dansande Kurt Olsson utan till att kvalitet gick föra popularitet. Det räcker att Peppe Eng gjorde en karriär i Let's dance förra året på bekostnad av mycket bättre dansare. Någon favorit i repris vill åtminstone inte jag ha. Det jag i alla fall kunnat glädja mig åt detta år är att juryn verkar ha förstått att de är där för att stå för den hårda, men rättvisa bedömningen, inte lyfta fram taktlösa tittarfavoriter.

Nu har jag kollat vilka som blev först att lämna Let's dance 2007. Ja, vad säger jag...fel,fel,fel! Om någon vill argumentera med mig kring detta så kan jag dra mitt huvudargument mot Lasse Brandebys fortsatta medverkan nu direkt. Det är ganska simpelt: Dans innebär att man rör sig. Att stå stilla på dansgolvet när ens dansparter rör sig hett runt en är inte att dansa, bara skrämmande nära lap dance i stående form.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback