Get in line cowboys!

Jiiiha! Cowboysarna har intagit Uppsala så se upp. Vi är snabbare än vår egen skugga och skjuter från höften. Eller nja, kanske inte än - men snart så. I dag var det så dags för min första lektion i Country Linedance, och precis som väntat så var det grymt kul. Jag gillar musiken, jag gillar prestigelösheten (även om jag måste erkänna att jag inte hade något emot om någon eller några såg att jag var en hejare på countrystegen) och jag gillar att man får skratta och vara ful om man så vill. Skön stämning måste jag säga att det var. Och blandade åldrar, vilket gör det hela ännu bättre. Jag tycker vi i Sverige umgås för lite över generationsblocken, att vi är för rädda att göra saker tillsammans med dem som är 10, 20 eller 30 år yngre eller äldre än oss själva. Varför?

Jag fick lära mig ett nytt rolig ord också "Hoppsa-steg". Jag kunde redan Hoppsa-stegen men i min tidigare danskarriär så har vi kallat dem Chassér. Men i Country Linedance med urgoa Åsa som lärare så heter det Hoppsa-steg. Bara namnet gör mig pigg och hoppsig. Det bådar gott för framtiden.

För er som är sugna på att testa Country Linedance eller någon annan dans så kan jag tipsa om Uppsala Danscenter,
www.uppsaladanscenter.se , anmäler du dig nu i veckan är det dessutom extra förmånliga priser. Jag vill också tipsa om Uppsala Dansakademi, www.uppsaladansakademi.se , vilket är dansskolan där jag bland annat dansade jazzdans i fem år. En skola med mycket bra lärare och bra upplagda lektioner. Väldigt utvecklande.


Kommentarer
Postat av: Elin

Verkar ju jätteskoj:) Bra skrivet, du får mig intresserad!

Postat av: Maria

Visst är linedance bäst, jag har snart dansat i 7 år och det är det bästa jag någonsin börjat med. Helkul. Här är min blogg om linedance ifall du vill kika. http://blogg.aftonbladet.se/10475 Ha det så bra med dansen.

Kram Maria

2007-02-05 @ 23:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback