Fem år i fängelse för säkert sex

Tyckte att det var lika bra att gå ut hårt i min satsning på att få bättre koll på vad det skvallras om och det vi kallar nyheter. Därför fick sig både expessen och aftonbladets webbsidor kära besök av mig imorse. Toppade sidorna gjorde så klart rapporteringen om stormen Pers framfart över vårt nästan vårlika land. Men det fanns även en del annat intresseväckande. Eller vad sägs om den 20-årige svensk som stal kondomer i Thailand och nu riskerar fem års fängelse till följd av händelsen. Jag är starkt emot stöld, men kan trots detta inte låta bli att tycka lite synd om denne lustfyllde yngling. Jag kan inte heller låta bli att undra om denna akt för säkert sex var killens eget initiativ eller om tjejen han skulle idka älskog med var en påtryckande faktor. Om det senare var fallet så kan man ju undra vilken deras relation är idag. För det första blev det inget av med älskandet eftersom 20-åringen valde att stjäla kondomerna och dessutom bli ertappad med att göra det.  En anledning till irration och frustration hos båda parter. Att han sen nu riskerar fängelse för sakens skull känns knappast som en bra start på denna romans. Min sista fundering kring denna händelse är - hur mycket sex hade han egentligen väntat sig? Han hade nämligen fyllt fickorna fulla med kondomer. Någon räcknade uppenbarligen med att få till det om och om igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback