Färg och form

Okej dags att sluta sura över att jag inte förstår mig på det här bloggprogrammet. Istället så kan jag berätta om ett intresse jag har. Ett intresse jag dock inte ens kunde komma ihåg när jag igår skulle räkna upp fem av mina intressen här på bloggen. Kan säga att det faktiskt kändes svårt att lista fem saker jag gillade/inte gillade också. Vad säger det om mig tro?

Idag kom jag i alla fall på att inredning självklart är ett av mina stora intressen. Jag läser gärna inredningstidningar, ser program om inredning och självklart inreder min egen lilla bostad. Och det sista kommer jag nog aldrig ens bli klar med. Jag har insett att hur jag än piffar och pular så kommer jag aldrig bli helt nöjd och känna mig färdig. Det finns alltid något som kan förbättras, något som kan matchas lite bättre, något som kan plockas bort eller läggas till. Och kanske är det tur, för hur roligt vore det egentligen om mitt intresse plötsligt var genomfört och klart? Nej inte så kul.

Inredning är för mig inte heller något statiskt, något som ska vara för alltid. Nej, färg och form får gärna varieras med årstid eller högtid. Just nu är det vitt som är den stora färgen här hemma. Julen märks inte av så mycket, men dem blommor, ljuspunkter och dekorationer som ändå finns bär nästan alla det oskyldigas färg. Annars tycker jag mycket om trä. Ek och valnöt är träslagen jag valt. I mitt gamla flickrum hemma hos mina föräldrar var det björk som gällde. Till det var det ljusblå väggar och silver. Inte en gnutta likt det jag gillar idag. Ska det vara blått så ska det vara mörkt. Den ljusblå färgen i badrummet fanns redan när jag skaffade lägenheten, och att byta ut hela badrummet var inte aktuellt. Så sugen på inredning får man inte vara. Nej det gäller att jobba med det du har och det har jag gjort.

Trots detta intresse för att ha allt väldigt ordnat och genomtänkt hemma hos mig så gör det mig inget om andra inte har det. Visst är det kul när man kommer hem till folk som har det jättefint, men det är ju inte mindre kul att komma hem till dem som inte alls ser vitsen i att matcha soffkuddarna med soffbordet och ramarna på väggen. Nej inredning är ett intresse jag har och precis som att det inte gör mig något om min omgivning inte gillar att dansa lika mycket som mig, så gör det inget om de inte delar detta intresse. Men är det någon som vill ha lite homestyling så vet ni vem ni ska fråga.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Du kan gärna få komma och home stylea hos mig när det blir dags att skaffa ny lya! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback