Fångad av en stormvind

Det blåser så mycket utanför mitt fönster att jordskalvet som orsakades av vägarbetarna igår känns som småpotatis. Först tyckte jag att det inte var så mycket att oroa sig för. Antar att lite vinande oljud då och då får man väl helt kallt räkna med. Men efter att nyss ha upplevt senaste framstöten mot mitt fönster, och sett bladen på blommorna på fönsterbänken virvla i vinddraget ,så känner jag mig inte lika kaxig. Förstå att det blåser så hårt ute att blommorna darrar fast dem står inomhus. Hur mycket belastning klarar egentligen en glasruta? Högst troligast är att den klarar mycket mer än vad vindarna kommer att uppgå till här utanför ikväll i alla fall. Men ändå nån maxbelastning finns ju trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback