Ett myller av tankar

Just nu är det kaos bland Tidholms tankar. Just nu håller sig inget på sin plats. Alla tankar vill fram, alla ord vill ut. Och jag, jag sitter här som handlingsförlamad. Vad ska jag skriva om? Det där, det här, det ena eller kanske det andra? Ska jag skriva något alls just nu? Jag borde väl plugga. Vilken tid ska jag vara på universitetet? Ska jag göra ärendena på stan före eller efter dagens seminarium? När får jag svar på sms:et jag skickade? Kommer jag få svar alls? Tänk om jag inte får det, vad betyder det och vad gör jag då? Måste jag handla någon mat? Vad ska jag äta ikväll? Tvätten, just ja glöm inte bort idag att hänga upp tvätten innan du går ut. Förkylningen, när går den över? Är jag nästan bra nu eller kommer jag hosta så jag inte kan sova i natt också? Vad ska jag nu blogga om då, ska jag ta det där jag tänkte på imorse? Eller  var det inte tillräckligt kul eller intressant? Undrar om jag får några nya besökare nu när jag pingat bloggen?

Så här ser det ut i mitt huvud just nu. Oordning, upprördhet och oro. Alla tankar vill komma till tals och de (hur stavas egentligen skyr inga medel??). Det är som att ha ett gäng pratglada tonårstjejer inneboende i hjärnan. Kackel, kackel, kackel. Och det ingen av tankarna förstår är att genom att inte kunna organisera sig och uppföra sig civiliserat så tröttar de ut mig. Bäraren av detta huvud. Och när jag blir trött så blir det inte mycket gjort. Tur att jag redan kört en power nap (det är bra att sova när man botar förkylningar), annars hade jag tagit till det nu i ren protest.

Kommentarer
Postat av: Johanna

FIck du någe svar? *nyfiken*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback