ELLE-galan på stolpiga ben

Jag är inte modern. Jag kan knappt något om mode, hade inte ens hört talas om Viktor och Rolf innan de gjorde sin H&M-kollektion, tycker att det mesta som är modernt är fult fram till dess att det blivit så modernt att alla har det och jag hunnit vänja mig. Och då är det knappt ens modernt längre. Men jag har ganska snygga kläder om jag så får säga. Dock kanske inte så moderiktiga de flesta gånger.

Ikväll var det ELLE-gala på tv och jag tittade in lite då och då mellan andra program. Jag tyckte inte speciellt mycket av det jag såg var snyggt, trots att jag försökte och jag förfärade mig över modellernas urkassa gång. Bortsett från ett fåtal graciösa tjejer så såg det ut som hösäckar med tändsticksben som skitit på sig och stolpade runt på catwalken. Miss J Alexander, mannen som lärt toppmodellerna gå, skulle ha gråtit om han sett dessa tjejer hasa sig fram. Sträck på er och gå ordentligt var det jag hade lust att säga. Någon av dem kanske skulle ha hävdat i försvar att det jag såg minsann var hennes signature-walk, men då vill jag bara komma med ett tips: byt ut den mot en ny, illa kvickt!

Kommentarer
Postat av: Martina

Hahaha... Nej, inte var deras gång särskilt smickrande och cool måste jag säga.

Postat av: Anonym

Haha :) T o m jag som verkligen inte har någon koll alls reagerade på deras stapplande. De måste gått uselt!

2007-01-29 @ 18:45:45
URL: http://uppsalaliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback