Du behåller din plats i kön

Tack ska du ha, det var snällt. Denna tanke, i snäsig ton, virvlar genom mitt huvud varje gång någon telefonköröst är dum nog att yttra orden "Du behåller din plats i kön". Vem kommer på att man ska säga en sådan sak? Har de ens tänkt på vad motsatsen är? Tror de att vi som ringer, om de inte säger dessa små ord, ska tro att vi förlorar vår plats i kön? Visst ibland är det bra att vara tydlig för att slippa onödiga frågor eller oro hos sina kunder, men det måste finnas en gräns.

Kanske tillhör jag en lättretad sort som faktiskt provoceras av detta uttryck, kanske tycker många att det är relevant information (det tvivlar jag dock på). Jag väntar bara på den dag då jag sitter där i en lång och tröttsam telefonkö och får höra orden "Beklagar du har precis förlorat din plats i kön på grund av trängning", då kommer jag le. Inte för att jag vill bli trängd också när jag väntar i telefon, nej men för att de orden skulle skänka mig information jag faktiskt har nytta av. Och inte kunnat förutse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback