Djurisk vinter och vår

En av trenderna på årets vårformex var det djuriska, tillbaka till naturen och vår tid som jägare. Nu kan alla ha sitt hem inrett som en pampig jaktstuga. Detta har verkligen inte varit min stil och är det kanske fortfarande inte, men jag kände mig ändå väldigt dragen till mässans installation på detta tema. Vem skulle inte vilja värma ändan på den här tronen en kall vinternatt?


Stol

För att ackompanjera denna pjäs passar en ljuskrona i horn bättre än något. Eller vad sägs om denna?


Krona

För de som kanske inte känner sig fullt så modiga att de vågar förvandla lägenheten i stan till en oas för jägare kan ju en lampa som denna vara ett sobrare alternativ. Eller varför inte den fina ljushållare som jag själv kände mig tvungen att slå till på igår. Den var varken dyr eller gjord av riktiga horn, så passar även jaktmotståndare. Kan väl erkänna att den inte gör sig klockrent i min annars ganska moderna och minimalistiska stil, men jag gillar den ändå. Och när det gäller inredning är känslan man har för sakerna ändå det viktigaste. Även om det blir till att bemästra de känslorna då och då för att inte få en bostad fyllt av 100 stilar men ingen "stil".


Lampa  Ljushållare ny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback