Det är fel på min kropp

Det är fel på mina öron och mina axlar. De värker inte, de går att röra som de ska och jag hör inte dåligt (tvärtom jag hör superbra), trots detta är det fel på dem. De är nämligen inte funktionella i den utsträckning jag vill att dem ska vara det. De går inte att använda så som jag vill.

Jag har flaskaxlar och jag har plopp-ut-öron. Detta innebär att jag har problem att bära väskan över axeln och behålla hörlurarna i öronen. Detta innebär i sin tur att det är en kamp att ta sig hem från matvaruaffären med händerna fullastade med tunga kassar. Om händerna har fullt upp vem ska då peta i dem ständigt urfallande hörlurarna och vem ska hissa upp väskan från underarmen, tillbaka på axeln? Vem?

Detta kan ses som ett litet problem. Kanske rent av ett I-landsproblem. Och låt det så vara, problem som problem. Jag önskar att mina axlar gick lite mer åt Stefan Holm-hållet. Denna höjdhoppsstjärna har nämligen de mest perfekta axlarna för att bära väskor på. De perfekta öronen för hörlurar som stoppas in i örat vet jag inte vem som har, men inte är det jag i alla fall. Fick dock ett tips igår som kan vara lösningen på mitt långa problem - hörlurar som stoppas in längre i hörselgången, som små öronproppar. Visste inte att några sådana fanns, men det gör de tydligen. Något att titta närmare på. Någon som har en lösning på hur jag ska få ihop väskor med mina axlar? Alla tips är välkomna.

Kommentarer
Postat av: Ida

Ta med dig vagnen från affären ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback