Calaisa - att leva sin dröm

Råkade för några timmar sen zappa mig in i en riktigt intressant dokumentär på SVT 2. Här fick jag följa det svenska bandet Calaisa. Malin, Anna, Lisa och Caisa är fyra tjejer som nyligen passerat 20-årsstrecket, de har en dröm om att slå igenom stort med sin egenkomponerade musik. I elva år har de spelat tillsammans och nyligen tog de steget över Atlanten, där de fixade ett bättre än bra skivkontrakt med Universal. Jag skulle beskriva musiken som en blandning mellan country och pop. Men tycker ändå inte att det riktigt gör den rättvisa. Bra var den i alla fall. Lite som en svensk version av The Corrs. Jag känner nu att jag måste ge mig ut i skivaffärerna på jakt efter deras debutskiva. Jag tror den har stor potential att falla mig i smaken.

Verkar inte som att dokumentären går i repris, men för mer information om denna grupp, gör dig ett besök på
www.calaisa.com

Kommentarer
Postat av: ida

haha ja precis :P fast jag tänker bara vara den som färgsätter och inreder :) resten får han göra ;P hahaha ja va braa :d då har du och jag något att prata om i framtiden ;P

Postat av: Magnus

Denna grupp ligger just nu etta på iTunes nerladdningslista. Det var nog fler än du som såg dokumentären...

2007-01-21 @ 19:06:13
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Anonym

Eller hur, de va ju skitbra. Såg skivan i affären häromdan. Tyckte att Calaisa lät lite larvigt..men spela roll. Nån slags blandning av Dixie Chicks och The Corrs. Jag ska köpa skivan tror ja ;)

2007-01-21 @ 19:36:22
URL: http://cornet.blogg.se
Postat av: Tony

Någon som vet var man kan se dokumentären igen??
Tyckte den var väldigt bra.

2007-02-02 @ 16:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback