Att vimla på bild

Vissa är det, andra inte. Vissa lyckas jämt, andra aldrig. En del anstränger sig, medan det för somliga kommer helt naturligt. Hur bra blir du på kort? Är du herr eller fru Photo genique? Jag är det inte. Den växande trenden med vimmelfotografer så fort man entrar ett uteställe är därför inte alltid till glädje. Visst man kan ju säga nej till att vara med på kort, men även om jag sällan blir riktigt bra så när jag fortfarande ett hopp om att en dag, då ska det vända och jag bli värsta fotomodellen. Dessutom, säger man nej så kan man ge sig på att någon annan i gänget säger ja och då är det kört ändå.

I torsdags tycker jag ändå att jag lyckades ganska bra på den vimmelbild som togs på mig. Lite extra kul känns det för att vi som var ute tillsammans tidigare på kvällen fotat varandra för att visa på att vi inte blir bra på kort. Kanske var det att här hade jag bara en chans, inte tjugofem, och då fick jag banne mig skärpa mig. Eller så var det att jag tänkte "jaja det blir ju knappast bra ändå så skit samma". Här är i alla fall en länk till fotot.

http://www.uppsalavimmel.se/events.view.php?id=579&image_id=24630


Ett tecken på hur populärt det blivit med dessa vimmelsighter är att det i TV4:s Förkväll härom veckan tipsades om hur man blir bra på dessa bilder. Jag minns inte riktigt alla tipsen, men en sak minns jag att tipsartjejen sa, och det var att det är smickrande att bli fotad ur fågelperspektiv (ovanifrån). Regeln är alltså numera - ställ gärna upp på bild sittandes, men inte under en danssekvens på barisken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback