Årstidsstrid i mitt sinne

"It maybe be winter outside, but in the heart it's spring". Denna textrad, tagen ur en känd jullåt, passar mig bra i kväll. Utanför fönstret har vintern och snön intagit Uppsalas gator, men jag, jag har vår och sommar. I dag var det dags för ett besök på mässan Formex i Stockholm och där var vintern långt borta. Nej i handelns värld är det vår- och sommarköp som står på planeringen. Färgglada parasoll och hängmattor ska fånga inköparnas intresse. Drömmen om sommar och sol ska åter väckas. Visst fanns det en del utställare som också nu på vårformex (finns en mässa på hösten också) försökte kränga tomtar och braskaminer, men paraplydrinkar och flipflops stod ändå som vanligt i fokus. De första åren jag besökte Formex (är nog mitt nionde år nu tror jag) så kändes det konstigt att handla strandleksaker i januari och julpynt i augusti, men allt går att vänja sig vid och nu känns det faktiskt helt naturligt. I år kändes det kanske extra naturlig att blicka mot vår och sommar, då vädret de senaste månaderna varit allt annat än vinterlikt. Personligen så är jag grymt sugen på att få dekorera mitt eget hem i vårens trendfärg när det gäller inredning: GRÖNT. Grönt är skönt och ett tecken på liv. Jag kan knappt bärga mig. Mm.

Jag bjuder på mer smått och gått från mitt Formexbesök senare. Tips om bra företag och vad som gäller framöver är något av det ni kan vänta er.

Kommentarer
Postat av: ida

Tackar :) Bra att ha en egen rättare ;P Jag fick massor av beröm av min svenska lärare för någon dag sedan =) Hon hade sett stora framsteg i mina texter!! :) Tack :d


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback