27 dec Ally McBeal

En riktig hit till tv-serie är tillbaka. TV4 Plus sänder nu repriser av de senaste årens kanske bästa serie. Slutet av 90-talet och början av det nya milleniumet lystes upp av detta one hit wonder. Men som de flesta serier blev den lite mindre bra ju längre tiden gick. Repriserna är dock än så länge i början av loppet så än kan man njuta en stund då man har tid och kommer ihåg.

Jag har upptäckt att serien ger mig något annat nu idag än vad den gjorde för ett antal år sedan. Jag tror mig kunna se på saker annorlunda och känna igen mig i nya saker och karaktärer. Jag har dessutom, kul nog, ändrat mig kring vem jag tycker är seriens snygging. Förut var det Allys ständiga EX Billy. Idag är det en minst sagt mer otippad karaktär som får det att dra lite extra i smilbanden. The man with the fishisms, Richard Fish. Jag tycker den här sortens upptäckter är fescinerande för de är ett tydligt bevis på att livet inte står still. Att även om jag inte märker att jag växer och förändras så gör jag det.

Lite mindre roande är kanske att jag mer och mer tycker jag liknar Ally. Inte till utseendet utan till sätt och tankar. Detta är mindre kul för att jag sist jag såg serien uppfattade henne som mer tokig än klok. Och vem vill vara det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback