Vinst för TV4 på SVT

Japp det var storslam för TV4 på Sveriges Television denna lördagkväll. Ja, för hur kan man annars se det när de största vinnarna i kvällens deltävling i Melodifestivalen var Måns och Sebastian - båda artister som blivit kända genom TV4:s Idol. Grattis fyran.

Kvällens deltävling var den bästa hittills och det kan jag säga utan tvekan. Alla fem låtarna som gick till andra omröstningen fick så pass godkänt att jag inte behövde skämmas oavsett vilka som gick vidare. Något som inte varit fallet de två föregående deltävlingarna. Tråkigt känns det ju dock att de bra låtarna ska samlas ihop så här i samma startfält, men men. Jag hoppas att även nästa lördag i Gävle kan bjuda på en och annan trallvänlig hit, för det är ju det som är höjdpunkten med Melodifestivalen.

Det som känns tråkigt denna kväll är att Magnus Carlsson inte gick vidare. Jag tycker att Sebastian kunde ha fått vara färdiga för denna gång och att Magnus och hans åttiotalslåt i rena Bosson-stilen kunde fått poppa vidare till Stockholm. Om han ändå bara varit med i Idol.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Håller helt med om att klassen var högre i går. Magnus kunde få gå vidare fast jag hade nog velat lämna Nanne i Ö-vik.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback