Värsta bästa schlagern

Känns konstigt att säga att så här långt i år så är den bästa schlagerlåten en parodi på detsamma. Linda Bengtzings och Markoolios "Värsta schlagern" toppar schlagerlistorna hos mig just nu. Den är trallvänlig, glad och har så klart alla kritiska punkter som ska vara med (tonartshöjning etc, etc). Jag hoppas verkligen att de kommande deltävlingarna i Melodifestivalen bjuder på något som kan toppa det här, annars måste det här vara sämsta året hittills i schlagerland. Som sagt jag gillar denna parodi på oss "nördars" egen musikstil, men att den skulle bli bästa schlagerlåt 2007 känns ändå inte som något eftersträvansvärt. Nej kom igen nu Melodifestivalen, dags att spraka till ordentligt på lördag.


Kommentarer
Postat av: Magnus

Håller helt med om att det var låg klass senast. Jag hoppas att de har buntat i hop alla soplåtar i den deltävling som var. Ingen av de låtar som vara med kommer att ha med slutsegern att göra. En schlager handlar, för mig, om tydlig tillhörighet i genre och umpa umpa. Det är, som sagt, alldeles för lite Bengtzing i år...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback