Uno, Irma och Tommy

Man ska vara gammal i gamet, det är nu bevisat. Första etappen av årets melodifestival igår visade att gammal är äldst. Startfältet var enligt mig (och även de jag diskuterat saken med) riktigt dåligt och de som stod för behållningen var Tommy Nilsson, Uno Sveningsson och Irma Shultz. Alla artister med mycket bagage, även om Tommy var den ende som setts i melodifestivalsammanhang tidigare. Hans låt var en härlig schlagerballad, medan Irma och Uno bjöd på en riktigt mysig och gungig sommarlåt - alternativt alarmsignal till mobilen "God morgon".

Jag förstår verkligen inte vad svenska folket såg i Elin Lantons "Money", en låt som inte hade något att ta fasta på enligt mig. Att Anna Book gick vidare är lättare att förstå. Hennes låt var schlager, även om jag tyckte den var lite trist, och sen är hon ju Anna med hela folket sen förra årets succé i Let's dance. Ska bli mycket spännande att se hur långt det räcker. Inte värst långt skulle jag tro. Gissar att det blir som för Kicki sist hon var med, inte mycket mer än final.

Nu är det dags att ladda inför nästa vecka. Har vi tur så kommer det någon riktigt bra slagdänga som svenskarna har vett att rösta vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback