Roligaste föreläsningen någonsin

De flesta som någon gång studerat vid universitet eller högskola vet hur de 45 minuter långa föreläsningarna brukar kännas. Hur man längtar efter rast, och trots idogt sneglande på klockan så tycks visarna aldrig flytta sig. Hur tröttheten lätt kan belägra och ta makten över din kropp. Och hur ovanligt det är med ett skratt. Skratt är nästan helt utrotade i föreläsningssalarna. Förstå då att jag blev överlycklig när jag idag fick ägna en hel föreläsning åt just skratt. Tiden har aldrig gått så fort och det måste varit första gången jag inte velat ha rast.

Den föreläsare som fick mig att vilja stoppa tiden i föreläsningssalen och aldrig gå därifrån var komikern David Batra. En av gästföreläsarna på Kontaktdagarna och ett riktigt bra val av projektgruppen. Salen var fylld till bredden, med studenter ståendes längs väggarna och skratten kan aldrig någonsin ha haglat så i hörsal 4 på Ekonomikum. Tack David, det där behövde vi alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback